مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 13:262017-06-19اقتصادي

امکان تامین مالی خط 3 مترو از محل هزینه های ترافیک تهران


دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، گفت: ساخت خط 3 مترو تهران با 37 کیلومتر طول، 8 هزار و 140 میلیارد تومان هزینه در پی داشته که معادل رقم هدر رفت در اثر ترافیک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگرو دیگر رسانه های "، سید محسن طباطبایی مزدآبادی در گفتگو با مهر با اشاره به افتتاح مستمرانه ایستگاه های مترو در تهران، افزود: خوشبختانه طی یک دهه گذشته یک نهضت ایجاد زیرساخت های حمل و نقل عمومی در پایتخت پدید آمده که این روزها ثمرات آن به بار نشسته است.

وی با اشاره به اینکه تجربه شهرهای پیشرو نشان می دهد در زمینه رفع آلودگی هوا و ترافیک مهمترین اقدام تاسیس خطوط مترو است به نحوی که مردم نیازی به استفاده از خودروهای شخصی نداشته باشند، خاطرنشان نمود: تجارب شهرهایی مانند توکیو نشام می دهد قریب به 60 درصد از سفرهای شهری در این کلانشهر از طریق حمل و نقل عمومی صورت می گیرد که اغلب آن با مترو است.

طباطبایی با بیان اینکه شهرهای پیشرو در زمینه ساخت خطوط حمل و نقل ریلی درون شهری با سرعت بسیار زیادی عمل می کنند، توضیح داد: برای مثال پایتخت چین تا سال 2020 بیش از 550 کیلیومتر شبکه ریلی خواهد داشت.

این کارشناس مسایل شهری به آماری در خصوص استفاده روزانه از مترو در سراسر جهان نیز اشاره کرد و گفت: مترو روازنه 112 میلیون نفر را جا به جا می کند که جالب اینجاست که قریب به نیمی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تامین مالی خط 3 مترو از محل هزینه های ترافیک تهران

امکان تامین مالی خط 3 مترو از محل هزینه های ترافیک تهران