مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 11:352017-06-19پزشكي

سالانه چند ایرانی در اثر مسواک نزدن می میرند؟


«دانشمندان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در تازه ترین مطالعه خود دریافتند، بهداشت ضعیف دهان و دندان و مسواک نزدن، با بیماری های قلبی عروقی، - دانشمندان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در تازه ترین مطالعه خود دریافتند، بهداشت ضعیف دهان و دندان و مسواک نزدن، با بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و کاهش طول عمر در ارتباط است و افراد دارای دندان از دست رفته، خالی، فاسد و پر شده، نسبت به افرادی که دندان های کمتری از دست داده اند، بیشتر در معرض مرگ و میر به علل خاص هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیده بان علم ایران، تعدادی از مطالعات پیشین ارتباط میان بهداشت دهان و دندان و مرگ و میر به علل خاص را نشان داده اند اما این مطالعات عمدتا در کشورهای پردرآمد انجام شده اند.

دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در تازه ترین تحقیق خود تحت عنوان Oral health and mortality in the GOLESTAN Cohort Study که در نشریه معتبر بین المللی International Journal of Epidemiology (نشریه انجمن بین المللی اپیدمیولوژی) منتشر شده، به بررسی ارتباط میان بهداشت دهان و دندان و بروز بیماری ها و مرگ و میر به علل خاص در کشور پرداختند.

در این مطالعه که به سرپرستی دکتر رضا ملک زاده، استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران و پراستنادترین دانشمند علوم پزشکی ایران در بستر مطالعه کوهورت بزرگ ترین مطالعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه چند ایرانی در اثر مسواک نزدن می میرند؟

سالانه چند ایرانی در اثر مسواک نزدن می میرند؟