مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 10:262017-06-19اقتصادي

احتمال بروز فاجعه زیست محیطی در کویر مرکزی


رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: دفن غیراصولی زباله سلامت مردم و آلودگی آب های زیرزمینی را به همراه دارد و در صورت کم توجهی به آن تبدیل به یک فاجعه زیست محیطی خواهد شد.

- الهیار دولت خواه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در آران و بیدگل اظهار کرد: مشکل اصلی دفن زباله به صورت غیر اصولی چند سال است که مورد توجه مسئولان قرار گرفته اما هنوز راه حل اساسی برای آن در نظر گرفته نشده است و اگر وضع تغییر نکند در چند سال آینده آب منطقه ابوزیدآباد در اثر نفوذ شیرابه های زباله دچار آلودگی شده و محیط زیست ابوزیدآباد و پوشش جانوری و گیاهی آن از بین خواهد رفت.

وی از همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی یاد کرد و افزود: گام نخست راه اندازی شرکت کود کمپوست بود که انجام شد در حالی که این شرکت فقط گامی کوچک برای رفع مشکل اصلی دفن غیراصولی زباله در چاله ابوزیدآباد است و مشکل را ریشه ای حل نمی کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل ادامه داد: فعالیت شرکت پسماند مطلوب نیست چون براساس برنامه قرار است میزان زباله های دفن شده 20 تا 40 تن باشد و مابقی زباله ها بازیافت شود در حالی که هنوز فاصله وعده تا عمل وجود دارد.

دولت خواه ادامه داد: آب منطقه ابوزیدآباد در اثر نفوذ شیرابه های زباله در آینده ای نزدیک دچار آلودگی می شود و نه تنها حیات محیط زیست ابوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال بروز فاجعه زیست محیطی در کویر مرکزی

احتمال بروز فاجعه زیست محیطی در کویر مرکزی