مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 08:312017-06-19بين الملل

روزنامه عمان گزارش داد اتکا به راهکار نظامی اشتباه تاریخی آمریکا در افغانستان


آمریکا با تکیه به راه حل های صرفا نظامی و بدون بکارگیری تلاش های دیگری برای تحقق همه جانبه صلح واقعی در کشور ملتهب افغانستان، خلاف جهت درست مبارزه با پدیده تروریسم قدم برداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، روزنامه عمان (چاپ عمان) در یادداشتی به قلم محمد حسن داود و با عنوان مبارزه با تروریسم.

اشتباه کجاست بر ضرورت تغییر استراتژیک آمریکا در مبارزه با تروریسم در افغانستان تاکید کرد.

تنش های امنیتی بزرگ و انفجارهای خونباری که به افغانستان طی هفته های گذشته ضربه زده سوال های مهمی را درباره ثبات مطلوب در این کشور مطرح می کند.

افغانستان طی چهار دهه اخیر با آتش جنگ های داخلی، حملات تروریستی و مداخله های بین المللی روبرو بوده و آن را از همه اشکال ثبات سیاسی، امنیتی و اجتماعی محروم کرده است.

این کشور گاهی قربانی کودتاهای نظامی خونبار بوده و گاه دیگر در باتلاق تجاوز شوروی سابق گرفتار آمده و برای یک دهه کامل در جنگی فراگیر به سر می برد .

افغانستان پس از آن اسیر سلسله جنگ های داخلی شد تا زمانی که جنگ علیه تروریسم به فرماندهی آمریکا به راه افتاد تا اولین جنگ قرن یازدهم در پی حملات یازدهم سپتامبر 2001 باشد و همچنان پیامدهای آن تا به امروز گریبانگیر افغانستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه عمان گزارش داد اتکا به راهکار نظامی اشتباه تاریخی آمریکا در افغانستان

روزنامه عمان گزارش داد اتکا به راهکار نظامی اشتباه تاریخی آمریکا در افغانستان