مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1396 ساعت 17:302017-06-18بين الملل

درخواست وزیر خارجه کردستان عراق از بغداد برای احترام به اراده مردم اقلیم کردستان


وزیر خارجه کردستان عراق با درخواست از دولت بغداد برای احترام به اراده مردم کردستان تاکید کرد که اقلیم کردستان ایده همه پرسی پیرامون استقلال خود را به عنوان راهی جهت حل مشکلات و دور کردن عراق و کردستان از فجایع و مصیبت ها مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فلاح مصطفی، وزیر خارجه کردستان عراق در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: ما در گذشته رنج های بسیاری کشیدیم و ما در حال حاضر نیازمند دستیابی به راه حلی هستیم.

استقلال راهی برای برون رفت از بحران ها و دستیابی به یک راه حل همیشگی و مسالمت آمیز است.

فلاح مصطفی از دولت فدرال بغداد نیز خواست تا به اراده مردم کردستان احترام بگذارد و وارد مذاکرات جدی برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز درخصوص این مسئله بشود.

وزیر خارجه اقلیم کردستان گفت: ما بسیار تلاش کردیم که بخشی از عراقِ فدرال کثرت گرا باشیم اما با تاسف بسیار باید بگویم که ما نتوانستیم چنین عراقی را بسازیم چرا که شرکای ما در بغداد آماده تقسیم قدرت و منابع نیستند.

وی افزود: همه پرسی در مورد استقلال اقلیم کردستان به نوبه خود یک راه حل و نه مشکل است و ما همواره برای ورود به مذاکراتی پیرامون این مسئله تماس هایی برقرار کرده ایم.

این مقام کردستان عراق تصریح کرد: روز 25 سپتامبر آتی که زمان برگزاری همه پرسی است، یک روز ملی برای مردم کردستان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست وزیر خارجه کردستان عراق از بغداد برای احترام به اراده مردم اقلیم کردستان

درخواست وزیر خارجه کردستان عراق از بغداد برای احترام به اراده مردم اقلیم کردستان