مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1396 ساعت 08:252017-06-10پزشكي

قهر باعث ایجاد احساس پرخاشگری در رفتار می شود


یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: قهر مداوم باعث ایجاد فاصله عاطفی بین افراد و ایجاد احساس های خصومت و پرخاشگری در رفتار می شود.

- علیرضا هریوندی ، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: قهر مداوم باعث ایجاد فاصله عاطفی بین افراد و ایجاد احساس های خصومت و پرخاشگری در رفتار می شود که این رفتارهای منفی برگرفته از افکار منفی است که در اثر اختلال در ارتباط و روابط عاطفی و جنسی بین زوجین شده است.

وی در خصوص ویژگی های افرادی که از قهر استفاده می کنند، تصریح کرد: عدم یادگیری ارتباط موثر وکارآمد، عدم یادگیری مهارت حل تعارض، عدم یادگیری استفاده از فنون رفتاری و آرام سازی برای کنترل اضطراب و خشم رفتارهای پرخاشگرانه، عدم بلوغ فکری و شناختی، تلقین پذیری شدید از افراد ناکارآمد و مخرب، داشتن ویژگی های کودک صنعتی و ناپختگی هیجانی از ویژگی های افرادی است که از قهر کردن استفاده می کنند.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی افزود: آموزش برخی مهارت ها و آموزش های ارتباطی، رفتاری و مهارت های مدیریت هیجانی از قبیل مسئله مدار هیجانی مدار از روش های اصلاح رفتار مناسب برای عدم استفاده از قهرکردن است.

هریوندی اظهار کرد: با استفاده از آموزش های ارتباطی موثر از قبیل استفاده از جملات "من" به جای جملات "تو" و به کار بردن جملات مثبت به جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهر باعث ایجاد احساس پرخاشگری در رفتار می شود

قهر باعث ایجاد احساس پرخاشگری در رفتار می شود