مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1396 ساعت 14:402017-05-31پزشكي

شناسایی افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی در مناطق زلزله زده خراسان شمالی


مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در مناطق زلزله زده بعد از بررسی و انجام غربالگری، - افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی شناسایی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، زهرا یوسف نژاد افزود: پس از وقوع زلزله 5.

7 ریشتری اخیر در بجنورد تمامی روان شناسان مرکز بهداشت شهرستان بجنورد و شهرستان مانه و سملقان در قالب تیم های دو نفره به مناطق زلزله زده (19 روستا با جمعیت 53 هزار نفری ) اعزام شدند.

وی ادامه داد: این تیم های روانشناسی پس از انجام غربالگری اولیه دربین افراد حادثه دیده ، افراد مبتلا به اختلال استرس را شناسایی کردند.

وی افزود : احساس غم و ناراحتی پس از اینگونه وقایع امری طبیعی است اما اگر این غم و اندوه و خشم با گذشت زمان رو به بهبود نرود و با مرور مکرر خاطرات و کابوس های شبانه همراه باشد به آن اختلال استرس پس از سانحه اطلاق می شود .

یوسف نژاد یادآور شد: برای تمام افراد شناسایی شده کلاس های مقابله با استرس برگزار و آموزش های لازم ارائه شد و درصورت نیاز افراد به سطوح بالاتر درمان ارجاع داده می شوند .

وی مهمترین کمک در ارتقای سلامت روانی جامعه در شرایط بحران را ارائه اطلاعات و اخبار صحیح عنوان کرد و گفت: باید از شایعه پراکنی خودداری شود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی در مناطق زلزله زده خراسان شمالی

شناسایی افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی در مناطق زلزله زده خراسان شمالی