مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1396 ساعت 10:102017-05-31فناوري

تاثیر استفاده والدین از فناوری بر رفتار فرزندان


با تشدید وابستگی افراد به تلفن های هوشمند کارشناسان به بررسی تاثیر این تکنولوژی و سایر فناورهای دیجیتال بر تربیت و رفتار کودکان پرداخته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق مطالعه انجمن روانشناسی آمریکا در سال 2015 میلادی تقریبا نیمی از مردم این کشور نمی توانند زندگی بدون گوشی های هوشمند را متصور شوند.

طبق بررسی انجام گرفته در آمریکا تقریبا هر فرد بزرگسال در این کشور مالک یک یا چند وسیله الکترونیکی همچون لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند و تلویزیون است.

علاوه بر این، تعداد افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند از 7 درصد در سال 2005 به 65 درصد در سال 2015 افزایش یافته است.

این انجمن به مطالعات متعددی اشاره کرده که نشان می دهند چگونه استفاده از این تکنولوژی ها تاثیر منفی بر سلامت روان و جسم افراد بزرگسال می گذارد.

اما تاثیر این تکنولوژی ها بر کودکان چگونه است؟ متخصصان آمریکایی در این مطالعه به بررسی دقیق تر این اثرگذاری پرداخته اند.

مطالعات پیشین حاکی از وجود ارتباط بین تعامل ضعیف والدین – فرزند و استفاده روزافزون والدین از تکنولوژی های دیجیتال بوده است.

اما به نظر می رسد که تاکنون در هیچ مطالعه ای تاثیر استفاده والدین از این تکنولوژی ها بر رفتار کودکان مورد بررسی قرار نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر استفاده والدین از فناوری بر رفتار فرزندان

تاثیر استفاده والدین از فناوری بر رفتار فرزندان