مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1396 ساعت 11:352017-05-30اقتصادي

اختلال شخصیتی مهمترین عامل در وقوع طلاق است


به گفته یک روانشناس، افزایش معیارهای صوری در انتخاب همسر از یک سو و کاهش انتخاب بر اساس معیارهای سیرتی از سوی دیگر، میزان طلاق در کشور را با رشد بالایی مواجه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ناصر گودرزی در بررسی نقش ماهواره در افزایش طلاق با اشاره به اینکه معضلات اجتماعی به تحلیل های جامع نیاز دارد، گفت: بر اساس مطالعات و تجربیات در موضوع طلاق، عوامل وقوع طلاق در افراد همواره به دو حالت ایستا و پویا تقسیم می شود.

وی همچنین در ادامه افزود: برخی از ویژگی های ثابت افراد مانند فاصله طبقاتی، تحصیلی و بیکاری و اعتیاد در قالب عوامل ایستا می توانند رابطه ی میان زن و مرد را متمایز کنند، در کنار این، عواملی متغیر مانند هیجانات لحظه ای نیز می تواند در گسترش طلاق موثر باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به معیارهای صوری و سیرتی انتخاب، اظهار داشت: ظاهر، تحصیلات، ثروت از جمله معیار های صوری برای انتخاب همسر هستند، به طوری که افراد با تاثیر از محیط اطراف خود و به ویژه رسانه ها معیارهای صوری و یا صورتی خود را مشخص می کنند.

وی در ادامه سخنان خود در یک برنامه رادیویی با بیان این که امروزه معیارهای سیرتی انتخاب در جامعه کم رنگ شده است، عنوان کرد: افزایش معیارهای صوری در انتخاب همسر و در طرف دیگر کاهش انتخاب بر اساس معیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال شخصیتی مهمترین عامل در وقوع طلاق است

اختلال شخصیتی مهمترین عامل در وقوع طلاق است