مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1396 ساعت 02:552017-05-29پزشكي

ورزشکاران حرفه ای از وعده سحر غافل نمانند


عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه و رژیم غذایی دانشگاه پزشکی تهران معتقد است اگر انجام تمرینات ورزشی در ماه مبارک رمضان به خوبی مدیریت شود، بدن ورزشکار حرفه ای در این ایام به خاطر روزه داری دچار آسیب نمی شود.

- دکتر کوروش جعفریان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: انجام ورزش های حرفه ای در ماه مبارک رمضان به ویژه در ماه تابستان که بدن به آب فراوان نیاز دارد تا حدودی کار سختی است، اما اگر بتوانیم تمرینات ورزشی را به خوبی مدیریت کنیم، هیچ مشکلی برای روزه داری و انجام تمرینات ورزشی به وجود نمی آید.

وی با بیان این که روزه داری هیچ منافاتی با ورزش حرفه ای ندارد، گفت : اگر ورزشکار نیم ساعت تا 40 دقیقه قبل از افطار به تمرینات سبک بپردازد و دو ساعت بعد از افطار تمرینات اصلی و جدی خود را انجام دهد، قطعا هیچ مشکلی برای روزه گرفتن نخواهد داشت.

البته چون بدن یک ورزشکار حرفه ای نسبت به یک فرد معمولی به انرژی بین هزار تا 1500 کالری نیاز دارد بهتر است از افطار تا سحر سه وعده غذا داشته باشد تا انرژی لازم بدن خود را تامین کند و در عین حال فرصت کافی برای ریکاوری داشته باشد تا بدنش دچار آسیب نشود.

جعفریان اضافه کرد: یک ورزشکار حرفه ای به هیچ عنوان نباید وعده سحر را حذف کند و به جای این که آب بدنش را با خوردن آب زیاد تامین کند، بیشتر میوه جات و سبزیجات م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزشکاران حرفه ای از وعده سحر غافل نمانند

ورزشکاران حرفه ای از وعده سحر غافل نمانند