مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1396 ساعت 13:402017-05-29حوادث

300 هزار چاه غیرمجاز بلای جان قناتهای 3000 ساله ایران


در حال حاضر در کشور بالغ بر 300 هزار چاه غیرمجاز وجود دارد که باعث از بین رفتن قنات های کشور شده است.

- پدر علم قنات ایران گفت: در حال حاضر در کشور بالغ بر 300 هزار چاه غیرمجاز وجود دارد که باعث از بین رفتن قنات های کشور شده است.

پروفسور عبدالکریم بهنیا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه قنات ها در کشور نیز اوضاع مناسبی ندارند، افزود: قنات های چند هزار ساله در کشور در اثر بی توجهی و بی مسوولیتی در حفظ و نگه داری در حال از بین رفتن هستند و هیچ تلاشی برای حفظ و احیاء آنها نمی شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آب نیاز اولیه استان هایی مانند سمنان است، اظهار کرد: امروز که این استان و برخی استان های دیگر که در مناطق کم بارش قرار دارند دچار خشکسالی شدید بوده و دچار بحران کمبود آب هستند.

وی با بیان اینکه امروز در این مناطق و از جمله در استان سمنان به مصرف آب بیشتری نیاز داریم، اضافه کرد: وجود چاه های غیرمجاز، اضافه برداشت از چاه ها و همچنین برداشت غیرمجاز باعث خشکسالی شدید و فرونشست زمین در استان سمنان شده است.

بهنیا با اذعان به اینکه مقدار زیاد و قابل توجهی از منابع آبی کشور ما در بخش کشاورزی مصرف می شود، اظهار کرد: حدود 85 درصد آب کشور در بخش کشاورزی هدر می رود و آبیاری سنتی در بخش کشاورزی باعث هدررفت منابع آبی در کشور شده است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 هزار چاه غیرمجاز بلای جان قناتهای 3000 ساله ایران

300 هزار چاه غیرمجاز بلای جان قناتهای 3000 ساله ایران