مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1396 ساعت 07:052017-05-29سياسي

درخواست سازمان انتقال خون از مردم برای اهدای خون در ماه رمضان


" مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه یکی از کمبودهای فصلی اهدای خون که برای کشور ما اتفاق می افتد در زمان ماه مبارک رمضان است، گفت: از آنجایی که طول عمر پلاکت حداکثر سه روز است، در زمینه تولید فرآورده های پلاکتی نیازمند حضور مستمر اهداکنندگان خون در مراکز اهدای خون هستیم.

دکتر علی اکبر پورفتح الله در گفت وگو ایسنا، درباره بروز کمبود خون و فرآروده های خونی در ماه مبارک رمضان، گفت: باید توجه کرد که ما در زمینه خون و فرآورده های خونی به شاخص خودکفایی رسیده ایم؛ به طوریکه شاخص خودکفایی 27 واحد خون به ازای هر 1000 نفر جمعیت است و ما در کشورمان به طور کلی با مساله کمبود خون و فرآورده های خونی مواجه نیستیم.

وی افزود: بر اساس مدیریتی که در سازمان انتقال خون انجام می شود، ما همیشه حدود هفت برابر میزان مصرف روزانه مورد نیازمان، خون و فرآورده های خونی را در سراسر کشور به صورت ذخیره داریم تا بتوانیم پاسخگوی بیماران باشیم.

این درحالیست که باید توجه کرد همه کشورهای دنیا با کمبودهای فصلی در اهدای خون مواجه می شوند؛ مانند فصولی که مسافرت افزایش یافته و هموطنان مان به مسافرت می روند یا در مواقعی که با تغییرات اقلیمی، گرما و سرما مواجه می شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست سازمان انتقال خون از مردم برای اهدای خون در ماه رمضان

درخواست سازمان انتقال خون از مردم برای اهدای خون در ماه رمضان