مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 خرداد 1396 ساعت 11:202017-05-25بين الملل

آمریکا تحریم های ایران را تشدید می کند


استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که وزارتخانه او در حال بررسی مجوزهای صادر شده به بویینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا به قانونگذاران گفت: وزارت خزانه داری آمریکا برای افزایش فشار ضد ایران ، سوریه و کره شمالی از حربه افزایش تحریم ها استفاده خواهد کرد و از مجوزهایی که شرکت های بویینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران نیاز دارد عقب نشینی می کند.

وی هم چنین اعلام کرد: وزارت خزانه داری آمریکا در حال بررسی مجوزهای صادر شده به بویینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران است.

منوچین توضیح بیشتری در مورد بررسی این مجوزها که به پایبندی ایران به توافقنامه سال 2015 با قدرتهای جهانی برای محدود کردن برنامه هسته ای اش مربوط می شود، نداد.

­شرکت هواپیمایی ملی ایران (ایران ایر) قراردادهایی برای خرید 200 فروند هواپیمای مسافربری آمریکایی و اروپایی به ارزش کلی 35 میلیارد دلار امضا کرده است.

قیمت رسمی این تعداد هواپیما 37 میلیارد دلار است اما چنین معاملات بزرگی معمولا با تخفیف های بزرگی همراه است.

این قرارداد شامل 80 فروند هواپیمای مسافربری از بویینگ، 100 فروند از رقیب اروپایی بویینگ یعنی ایرباس و 20 فروند هواپیمای توربوپراپ از شرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا تحریم های ایران را تشدید می کند

آمریکا تحریم های ایران را تشدید می کند