مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 خرداد 1396 ساعت 14:412017-05-24اقتصادي

حفظ قیمت 55 دلاری نفت در صورت تمدید توافق اوپک


پیش بینی می شود نشست172 اوپک منجر به تمدید توافق 30 نوامبر که منجر به کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای اوپک شده بود، شود و این مساله موجب می شود قیمت نفت در سطح 50 تا 55 دلار حفظ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت نفت، مهدی یوسفی، کارشناس ارشد موسسه مطالعات انرژی تمدید توافق اوپک را مهمترین سناریوی نشست 172 اوپک می داند و می گوید: پایبندی اعضای اوپک در چهار ماه گذشته بر اساس آماری که تاکنون منتشر شده بیش از 100 درصد بوده بدین معنی که در2 ماه گذشته یعنی ماه های مارس و آوریل بیش از 100 هزار بشکه در روز کمتر از سطح تولید توافق شده، تولید خود را کاهش داده و در ماه آوریل میزان پایبندی 111 درصد بوده که میزان بی سابقه ای است.

گفتگو با مهدی یوسفی درباره نشست 172 اوپک در ادامه می آید: به نظر شما مهمترین سناریوی اعضای اوپک در نشست 172 این سازمان چه خواهد بود؟ در نشست 25 ماه می 2017 تصمیم اوپک در سه سناریو محتمل است.

در سناریوی اول اوپک توافق شش ماهه کنونی که در ماه ژوئن پایان می یابد را تمدید نکند و اعضا به سطح تولید قبلی خود باز گردند که با توجه به اظهارات مقامات نفتی اوپک و غیر اوپک و موافقت ضمنی آنها با تمدید توافق کنونی و موفقیت این توافق در پنج ماه گذشته برای تقویت قیمت نفت، این سناریو تقریبا منتفی است چرا که پیش بینی می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ قیمت 55 دلاری نفت در صورت تمدید توافق اوپک

حفظ قیمت 55 دلاری نفت در صورت تمدید توافق اوپک