مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 خرداد 1396 ساعت 11:302017-05-24دانش

استفاده از گرافن برقی به عنوان حشره کش


یک مورد دیگر به قابلیت های رو به رشد گرافن اضافه شد و می توان با آن یک حشره کش ساخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از پایگاه نیواطلس، فهرست بلند قابلیت های متنوع "گرافن" با به کارگیری این ماده برای ساخت از بین برنده میکروب حشرات توسط محققان دانشگاه رایس (Rice University) امروز کمی بلندتر شد.

نوعی از ماده که گرافن تحریک شده با لیزر(Laser-induced graphene) و به اختصار "LIG" نامیده می شود اخیرا به عنوان ماده ای آنتی باکتریال کشف شد و تیم تحقیقاتی متوجه شد که با افزودن چند ولت جریان برق می توان این قابلیت را به طور قابل توجهی بالا برد.

گرافن (Graphene) نام یکی از آلوتروپ های کربن است که علی رغم تشابه بسیار زیاد نباید با گرافین(Graphine) اشتباه گرفته شود.

این تیم تحقیقاتی توسط پروفسور جیمز تور رهبری می شود که اولین "LIG" را در سال 2014 با تابش یک پرتو لیزر به یک ورقه از پولیمید (Polyimide) ساختند.

تابش لیزر به این ماده موجب تبدیل آن به یک فوم گرافن پر از منفذ می گردد که محققان دریافتند این فوم می تواند برای جلوگیری از رشد میکروب ها در سطح آن موثر واقع شود.

پروفسور تور گفت: این شکل از گرافن در مقابل تشکیل بیوفیلم بسیار مقاوم است، که آن را برای استفاده در گلخانه ها، حفاری نفت و بیمارستان ها می توان به کار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از گرافن برقی به عنوان حشره کش

استفاده از گرافن برقی به عنوان حشره کش