مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 خرداد 1396 ساعت 17:302017-05-23فرهنگي

ثبت ملی محوطه باستان شناختی هرمنگان فارس


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از ثبت محوطه باستانی شناختی " هرمندگان"، از آثار تاریخی برجای مانده دوران نوسنگی، - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از ثبت محوطه باستانی شناختی " هرمندگان"، از آثار تاریخی برجای مانده دوران نوسنگی، در شهرستان بوانات خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصیب امیری با بیان اینکه ثبت آثار ملی در راستای اجرای قانون حفظ آثار ملی انجام می شود، گفت: محوطه باستان شناختی هرمنگان متعلق به دوره اواخر هزاره هفتم پیش از میلاد (نوسنگی) است.

او با بیان اینکه نخستین فصل بررسی باستانشناسی در حوضه رودخانه بوانات موجب شناسایی 200 اثر شد، گفت: قدیمی ترین شواهد استقراری مربوطه به دوره نوسنگی، از سطح محوطه هرمنگان شناسایی شد که با توجه به تخریب های انجام شده بر اثر فعالیت های کشاورزی و باغ داری، انجام پژوهش های باستانشناسی برای حفظ محوطه در دستور کار قرار گرفت.

امیری با یادآوری اینکه کاوش و گمانه زنی برای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم از اوایل اسفندماه 1394 آغاز و تا اواسط فروردین 95 انجام شد، گفت: مهم ترین اهداف کاوش تعیین عرصه و مشخص کردن حریم محوطه، جمع آوری و ثبت و ضبط مواد باستانی خاک های انباشت شده محوطه، ساماندهی و پاک سازی سطح محوطه، ارائه گاه نگاری نسبی و مطلق محو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی محوطه باستان شناختی هرمنگان فارس

ثبت ملی محوطه باستان شناختی هرمنگان فارس