موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - نعيمه نظام دوست - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - كميسيون اجتماعي - مستمري بگيران - جودوي قهرماني جهان - كلانشهر كرمانشاه - فيلم فصل فراموشي فريبا - صادق آملي لاريجاني - سامانه ضد تگرگ - فاز دوم هدفمندي يارانه ها - ديپلمه هاي نظري - قطعات كامپيوتر - سيدمجيد حسيني - شركت شهرك هاي صنعتي البرز - شادي مردم ايران - روسكومنادزور - سريعترين خودروها

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 خرداد 1396 ساعت 14:352017-05-23پزشكي

اوتیسمی ها سه برابر خیال پردازتر از افراد عادی هستند


 آیا شده صداهایی را بشنوید که هیچ منشا خارجی نداشته اند؟ یا حس کردید یک نفر کنار شماست در حالی که کاملا تنهایید و کسی آن دور و بر نیست؟ برخی افراد تجربه های زیادی از این دست دارند.

- برخی دیگر تقریبا هیچ وقت چنین وهم و خیالاتی را تجربه نمی کنند.

شرایط ذهنی خاصی همچون شیزوفرنی می تواند باعث بروز این حالات شود، اما حتی افرادی هم که هیچ مشکل ذهنی خاصی ندارند این طور چیزها را تجربه می کنند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از IFL، نتایج مطالعه جدید نشان می دهد بزرگسالان مبتلا به اوتیسم سه برابر افراد عادی این وهم و خیالات را تجربه می کنند.

در این مطالعه که در دانشگاه شفیلد انجام شد، فهرستی از تجربیات حسی غیرمعمول در اختیار افراد بزرگسال مبتلا به اوتیسم و افراد سالم قرار گرفت و از آن ها خواسته شد مشخص کنند تاکنون چند بار هر یک از این حالات را تجربه کرده اند.

مشخص شد افراد مبتلا به اوتیسم سه برابر بیشتر از افراد سالم این حس های غیرمعمول را تجربه می کنند.

به عنوان مثال محققان دریافتند 63 درصد از بزرگسالان مبتلا به اوتیسم به این سئوال پاسخ مثبت دادند: آیا هرگز حس کرده اید یک نفر دارد شما را لمس می کند اما وقتی به دور و برتان نگاه کرده اید هچ کس آنجا نبوده است؟ در حالی که تنها 7 درصد از افراد بزرگسال سالم به این سئوال پاسخ مثبت داده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوتیسمی ها سه برابر خیال پردازتر از افراد عادی هستند

اوتیسمی ها سه برابر خیال پردازتر از افراد عادی هستند