مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 خرداد 1396 ساعت 11:412017-05-23اقتصادي

می خواهیم به بزرگترین صادرکننده سرامیک در جهان تبدیل شویم


نیاز امروز صنعت، توسعه سرمایه گذاری با هدف افزایش صادرات است؛ موضوعی که در قراردادهای مشارکت با خارجی ها از جمله صنعت خودروسازی نیز رعایت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو"، محمدرضا نعمت زاده امروز سه شنبه در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری تهران موسوم به AMBIran201 در محل نمایشگاه شهر آفتاب در جمع خبرنگاران، با اشاره به سطح رقابت پذیری کالاها و محصولات ایرانی، افزود: در بسیاری زمینه ها کالاهایی بسیار مرغوب و قابل رقابت در کشور داریم که صادر می شوند، همچنین در برخی دیگر از زمینه ها کیفیت کالاها خوب است، اما حجم تولید آنقدر نیست که صادر شود.

به گفته این مقام مسئول، امروز نیازمند سرمایه گذاری با هدف صادرات هستیم و در این زمینه هنوز باید کارهای بسیاری در کشور انجام شود.

وی برای نمونه با اشاره به صنعت سیمان، خاطرنشان کرد: ظرفیت سازی بسیار مناسبی در این زمینه صورت گرفته، به طوری که 2 سال پیش به بزرگترین صادرکننده این فرآورده در جهان تبدیل شدیم و نظیر چنین کاری در صنعت سرامیک نیز در حال انجام است.

نعمت زاده اظهار داشت: در صنعت فولاد با توجه به ظرفیت سازی انجام شده، سال گذشته پنج میلیون تن محصول صادر شد و انتظار می رود امسال نیز یکی 2 میلیون تن دیگر به این ظرفیت صادراتی افزوده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می خواهیم به بزرگترین صادرکننده سرامیک در جهان تبدیل شویم

می خواهیم به بزرگترین صادرکننده سرامیک در جهان تبدیل شویم