مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 خرداد 1396 ساعت 10:562017-05-23فرهنگي

صالحی امیری: تصویب قانون کپی رایت برای اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد امنیت می کند


وزیر ارشاد با بیان این که در ایران ظرفیت صنعت فرهنگ می تواند در یک برنامه بلند مدت جایگزین صنعت نفت شود، بیان کرد: تصویب قانون کپی رایت برای اصحاب فرهنگ و هنر امنیت ایجاد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس"، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط گفت: عمدتاً موضوع فرهنگ عامیانه با فرهنگ عمومی کاملاً متفاوت است؛ فرهنگ عمومی مجموعه ای از آداب و رسوم و سنت ها محسوب می شود که در بطن جامعه جاری و ساری است و جامعه نسبت به آن ها واکنش مثبت دارد.

وی ادامه داد: همچنین فرهنگ عمومی دارای ریشه های فرهنگی است و با خلقیات جامعه ایران انطباق پذیر است.

اما فرهنگ عامیانه مجموعه رفتارها و سلوکی محسوب می شود که فاقد ریشه های فرهنگی و هنری هستند و در جامعه جاری و ساری نیستند و با خلقیات جامعه ایران اسلامی انطباق پذیر نیستند.

وی با بیان این که در یک فضای جغرافیایی به سر می بریم که محیط آن فرهنگی است، افزود: متاسفانه بیش از یکصد سال پیش با کشف نفت نقابی به چهره فرهنگ انداخته شد و فرهنگ ایرانیان آن گونه که باید و شاید شناخته نشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اگر بتوانیم داشته های فرهنگی خود را احصا کنیم و به لحاظ حقوقی تثبیت کنیم و سپس بتوانیم در عرصه ملی و منطقه ای عرضه کنیم، ات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی امیری: تصویب قانون کپی رایت برای اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد امنیت می کند

صالحی امیری: تصویب قانون کپی رایت برای اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد امنیت می کند