مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 خرداد 1396 ساعت 18:062017-05-22پزشكي

اینستاگرام تاثیرمنفی برسلامت روانی دارد


نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان می دهد که کاربران جوانی که روزانه بیش از دو ساعت در شبکه های اجتماعی وقت می گذرانند، در معرض خطر مشکلات روانی قرار دارند و اینستاگرام در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی بدترین تاثیر را بر سلامت روانی جوانان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، از بی بی سی ورلد، در نظرسنجی انجمن بهداشت عمومی بریتانیا ، 1479 کاربر شبکه های اجتماعی در سنین 14 تا 24 سال شرکت کردند و از آنها خواسته شد بگویند که شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر اضطراب، افسردگی و تنهایی آنها دارد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد این شبکه اجتماعی که امکان به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو را به کاریران می دهد، بدترین تاثیر را بر سلامت روان جوانان داشته است و از مظاهر این تاثیر این است که 90 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی گفتند که از چهره خود راضی نیستند.

براساس نتایج تحقیق، اینستاگرام اثر مخربی نیز بر خواب کاربران جوان دارد؛ به علاوه، کاربران آن همواره ترس دارند از رخدادها بی خبر بمانند و نیاز دارند که مدام در تماس باشند تا مبادا اتفاقی بدون حضور و آگاهی آنها رخ می دهد.

انجمن بهداشت عمومی بریتانیا می گوید شبکه های اجتماعی باید به کاربرانی که از این شبکه ها زیاد استفاده می کنند، هشدار دهد و کسانی را که دچار مشکلات روانی هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینستاگرام تاثیرمنفی برسلامت روانی دارد

اینستاگرام تاثیرمنفی برسلامت روانی دارد