مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اردیبهشت 1396 ساعت 14:402017-05-16پزشكي

شایع ترین نشانه های ابتلا به بیماری التهاب روده


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به شایع ترین نشانه های ابتلا به بیماری التهاب روده گفت: بیماری هایی همچون التهاب کبد و کبد چرب، زردی و تنگی مجاری صفراوی می تواند از عوارض بیماری های التهاب روده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، شهرام آگاه در نشست خبری هفته سلامت گوارش به علائم شایع بیماری التهاب روده اشاره کرد و گفت: اسهال مزمن و طولانی مدت، خونریزی در مدفوع و گاهی تکرر مدفوع و دل پیچه از نشانه های بارز ابتلا به بیماری التهاب روده است.

وی افزود: بیماری های التهاب روده به دو دسته کلی کرون و کولیت اولسروز تقسیم بندی می شود که نوع کولیت در ایران شایع بوده و از هر 5 نفر که مبتلا به IBD یا التهاب روده هستند 4 نفر کولیت داشته و یک نفر مبتلا به کرون است.

رییس مرکز تحقیقات کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیماری های کبدی همچون التهاب کبد و کبد چرب، زردی و تنگی مجاری صفراوی از عوارض خارجی بیماری های التهاب روده بوده و در برخی از افراد حتی قرمزی چشم و زخم های پوستی می تواند نشانه های ابتلا به این بیماری باشد.

آگاه اضافه کرد: افرادی که مبتلا به کرون بوده به دلیل آنکه روده باریک آنها دچار مشکل شده در جذب مواد غذایی آنها اختلال رخ داده و دل درد شدید برایشان ایجاد می شود؛ همچنین ترشحاتی از پوست نیز ممکن است پدیدار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین نشانه های ابتلا به بیماری التهاب روده

شایع ترین نشانه های ابتلا به بیماری التهاب روده