مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 اردیبهشت 1396 ساعت 13:352017-05-13پزشكي

افزایشی در مبتلایان "تب کریمه کنگو" در کرمانشاه نداشته ایم


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه افزایشی در مبتلایان به تب کریمه کنگو استان وجود ندارد، گفت: روال این بیماری مانند سابق است و افزایشی نداشته ایم.

- افزایشی در مبتلایان "تب کریمه کنگو" در کرمانشاه نداشته ایم معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه افزایشی در مبتلایان به تب کریمه کنگو استان وجود ندارد، گفت: روال این بیماری مانند سابق است و افزایشی نداشته ایم.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه تب کریمه کنگو بیماری ویروسی است، گفت: این ویروس از طریق کنه و یا از طریق تماس با دام و خوردن گوشت آلوده منتقل می ‎شود.

شکیبا افزود: تماس با گوشت آلوده، خون آبه و امحا و احشاء و سایر اجزای دام و یا خوردن آنها بویژه زمانی که نیم پخته باشند، می تواند موجب انتقال ویروس شود.

وی اظهار کرد: همچنین کنه می تواند یکی از ناقلین این بیماری به انسان باشد، همانطور که ویروس این بیماری از طریق کنه به دام منتقل می شود.

شکیبا تصریح کرد: با ورود ویروس به بدن علائمی مشابه سرماخوردگی همراه با تب از جمله حالت تهوع، سردرد، عرق کردن و کوفتگی بدن بروز پیدا می کند.

وی افزود: بعد از مدتی بیماری وارد مرحله اصلی شده و پلاکت خون کاهش می یابد و پس از آن فرد دچار خونریزی شده و از مجاری مخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایشی در مبتلایان "تب کریمه کنگو" در کرمانشاه نداشته ایم

افزایشی در مبتلایان "تب کریمه کنگو" در کرمانشاه نداشته ایم