مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اردیبهشت 1396 ساعت 05:162017-05-01بين الملل

یادداشت/ هادی محمدی جنگ عربستان و قطر در غوطه شرقی دمشق


ترکیه و قطر، در بازی آمریکا با کردها، دست خالی هستند و نیازمند تقویت بازیگران خود در داخل سوریه هستند تا کارت مانور و بازی در مقابل آمریکا در سوریه را داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " هادی محمدی در روزنامه جوان نوشت: گروه های تروریستی ـ تکفیری در سوریه حداقل قابل دسته بندی در عناوین چهارگانه داعش، جبهه النصره، احرار الشام و جیش الاسلام هستند که بقیه گروه های ریز و درشت، در بیعت و پیوند با یکی از اینها تعریف می شوند.

بنیه مالی و تسلیحاتی این گروه ها از همان ابتدای بحران در طیف بازیگران منطقه ای و سیستم های اطلاعاتی کشورهای غربی یا رژیم صهیونیستی تأمین شده و گاه برخی از آنها پیوند با چند کشور حامی را برای خود ایجاد کرده اند تا امکان مانور و بازی بیشتری برای خود فراهم کنند.

در این بین جیش الاسلام یک تشکیلات اختصاصی برای آل سعود بوده که از دو مسیر مرزهای ترکیه و مرزهای اردن، بهترین لجستیک و تسلیحات و توان مالی را در مقایسه با بقیه گروه های تروریستی داشته است، اگر چه در گستره عملیاتی داعش و النصره و احرارالشام در مناطق مختلف سوریه فعال نبوده ولی امکانات تسلیحاتی و مالی آن زبانزد بقیه گروه ها بوده است.

جیش الاسلام، اصلی ترین گروه تروریستی با رهبری زهران علوش بوده که چندی قبل ترور شد و برادرش محمد علوش به رهبری آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ هادی محمدی جنگ عربستان و قطر در غوطه شرقی دمشق

یادداشت/ هادی محمدی جنگ عربستان و قطر در غوطه شرقی دمشق