مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 ساعت 18:162017-04-30بين الملل

کشته شدن 600 معلم در منطقه دریاچه چاد


پایگاه خبری دیلی پست نیجریه روز یکشنبه در گزارشی از کشته شدن 600 آموزگار و بسته شدن بیش از یک هزار و 200 مدرسه در منطقه دریاچه چاد توسط تروریست های بوکوحرام خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو"، این گزارش به نقل از صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که ظهور تروریست های بوکوحرام وابسته با القاعده در منطقه دریاچه چاد در غرب آفریقا موجب شد تا بیش از 600 آموزگار قربانی خشونت های آنها شده و بیش از یک هزار و 200 مرکز آموزشی این منطقه نیز به تعطیلی کشیده شود.

این صندوق امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بسته شدن این تعداد مدارس موجب شد بیش از 158 هزار و 900 دانش آموز منطقه از 8 سال گذشته تا پایان سال جاری (میلادی) از نعمت محیط آموزشی محروم شوند.

کودکان منطقه دریاچه های چاد که شامل کشورهای نیجریه، کامرون، نیجر و چاد می شود به ویژه در نیجریه به شدت از اقدامات گروه ترویستی تکفیری بوکوحرام که با داعش نیز بعیت کرده اند آسیب دیده و وحشت زده هستند.

براساس این بیانیه، کودکان و در واقع دانش آموزان در عین حال به سبب عدم برخورداری از امنیت جانی، بطور خاص در معرض آسیب های جدی ناشی از حملات مسلحانه، بمبگذاری ها و نیز آدم ربایی نیز قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشته شدن 600 معلم در منطقه دریاچه چاد

کشته شدن 600 معلم در منطقه دریاچه چاد