مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 ساعت 14:052017-04-30اقتصادي

کمرنگ شدن دغدغه آب در تابستان امسال


با توجه به شرایط خشکسالی در ایران هر سال تابستان مشکلات و دغدغه های گوناگونی برای تامین آب به وجود می آید اما گویا تدابیر وزارت نیرو برای تابستان سال جاری پاسخگو خواهد بود چراکه طبق وعده های مسوولان آبی، - تابستان امسال نه تنها دغدغه ای برای تامین آب شرب وجود نخواهد داشت بلکه خبری نیز از کاهش فشار آب نیز نخواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با شروع سال جدید شاهد بارش های خوبی در حوضه های آبریز کشور بودیم که این مساله نیز بی شک تاثیرات خوبی برای گذر از تنش آبی فصل گرما دارد که شاید همین موضوع نیز باعث شده مسوولان آبی با اطمینان درباره تامین آب شرب کشور سخن بگویند.

طبق اعلام وزارت نیرو حجم بارش های کشور از ابتدای مهرماه سال گذشته تا چهار اردیبهشت ماه جاری، به 207 میلی متر رسیده همچنین در سال آبی جاری میزان حجم بارش ها در استان های مختلف کشور با افت و خیزهای شدیدی همراه بوده است به طوریکه 15 استان با افزایش و 16 استان با کاهش حجم بارش ها مواجه بودند که نمونه این افت و خیز ها را می توان در شدت کاهش حجم بارش های استان های یزد و خوزستان و شدت افزایش حجم بارش ها را در استان های هرمزگان و بوشهر ملاحظه کرد.

با این وجود نمی توان بحران دیرینه آب در کشور را منکر شد و آمار و ارقام وحشتناک در این حوزه را نادیده گرفت همچنین نمی توان دل را به بارش های زو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمرنگ شدن دغدغه آب در تابستان امسال

کمرنگ شدن دغدغه آب در تابستان امسال