مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 ساعت 08:202017-04-30سياسي

سوم شعبان، سالروز تولد "سفینه النجاهِ" مسلمانان


سلام بر مولودی که با ولادتش عشق زاده شد، رشادت رشد کرد، شهامت رنگ گرفت، ایثار معنا یافت و شهادت قداست؛ و خون، آبرو گرفت و زلال ترین تقوا از چشمه سارِ وجود جوشید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سوم شعبان روزی نورانی را در تقویم عالم ساخت روزی که آغازی برای نهضت حسینی بود و این نواده رسول الله پرورش یافت تا غوغایی در عالم بشریت به پا شود و حقانیت و مظلومیت دین پیامبر خاتم که چهارده معصوم پرچمدارش بودند، برای همیشه ثبت شود.

صبح روز سوم شعبان سال چهارم هجری، شهر مدینه میزبان کودک نورسیده ای بود که در خانه ی فاطمه (س) و علی (ع) چشم به جهان گشود و بعدها به "سیّدالشهداء" ملقّب شد.

ویژگی های اخلاقی امام حسین(ع) حق طلبی از ویژگی های مهم اخلاقی امام حسین(علیه السلام) که در طول زندگی آن حضرت جلوه بیشتری داشت، روحیه حق طلبی و دفاع از حق و صاحبان حق بود؛ چه اینکه او مظهر کامل صفت حق طلبی پدر، مادر و جدّ بزرگوارش بود.

نمونه های آن، دفاع از حق فاطمه(علیها السلام) در امر فدک در برابر ابوبکر، دفاع از حق علی(علیه السلام) در امر خلافت در برابر ابوبکر و عمر، دفاع از اهل بیت(علیهم السلام) در برابر ابوبکر و عمر، دفاع از اهل بیت(علیهم السلام) در برابر ابوسفیان و امثال آنها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوم شعبان، سالروز تولد "سفینه النجاهِ" مسلمانان

سوم شعبان، سالروز تولد "سفینه النجاهِ" مسلمانان