مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اردیبهشت 1396 ساعت 18:102017-04-29اقتصادي

چین و روسیه هواپیمای پهن پیکر می سازند


چین و روسیه در یک همکاری مشترک، ساخت اولین هواپیمای مسافربری پهن پیکر را آغاز کرده اند که گفته می شود رقیب جدی محصولات شرکت های هواپیماسازی بویینگ و ایرباس در آینده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، این خبر توسط رسانه های چینی از جمله تارنمای چاینا دیلی منتشر شده و این رسانه اعلام کرد، این محصول مشترک را شرکت هواپیماسازی دولتی کوماک (COMAC) چین و یو ای سی روسیه (یونایتد ایرکرفت) خواهند ساخت.

هم اکنون انحصار بازار هواپیماهای پهن پیکر در اختیار دو شرکت ایرباس و بویینگ است و چین و روسیه قصد دارند با تولید اولین فروند از این نوع هواپیماها به سلطه این دو شرکت در بازار در این بخش پایان دهند.

طرح پروژه مشترک تولید هواپیمای دور پرواز مشترک میان دو کشور چین و روسیه، نخستین بار در سال 2014 مطرح شد و قرار است نخستین پرواز این هواپیما بین سالهای 2022 تا 2025 انجام شود.

گفته شده که این هواپیمای دو موتوره با ظرفیت 280 مسافر، قابلیت پرواز تا برد 12 هزار کیلومتر را خواهد داشت.

گزارش چاینا دیلی حاکی است که هواپیمای جدید این دو شرکت هنوز نامی ندارد اما به طور حتم رقیبی برای ایرباس های آ 330 و آ 350 و بویینگ های 777 و 787 خواهد بود.

مراحل تئوری، تحقیق و بررسی بر تولید موتور این هواپیما در مسکو انجام شده اما مراحل ساخت و مونتاژ این هواپیما در بندر شانگهای کلید خورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین و روسیه هواپیمای پهن پیکر می سازند

چین و روسیه هواپیمای پهن پیکر می سازند