مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اردیبهشت 1396 ساعت 17:352017-04-29بين الملل

شناسایی دی ان ای انسان در غارهای باستانی


دانشمندان موفق شدند دی ان ای انسان را در رسوبات غارهای باستانی تشخیص دهند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما"،دانشمندان موفق شدند دی ان ای گونه های منقرض شده انسان را بی آنکه به فسیل یا بقایای استخوانی دسترسی داشته باشند از رسوبات غارهای باستانی استخراج کنند.

پایگاه اینترنتی نشریه ساینس نوشت اگرچه اطلاعات ثبت شده فراوانی درباره تجمعات انسان عصر یخبندان (پلیستوسن) وجود دارد، کمیاب بودن فسیل انسان عصر یخبندان همواره مانعی در راه رسیدن به درکی صحیح از محل دقیق زندگی آنها به شمار می رفت و دانشمندان نمی توانستند به درستی مشخص کنند، کدام گونه از انسان های باستان در کدام محوطه باستانی زندگی می کرده است.

اما به کمک غنی سازی هدفمند دی ان ای میتوکندریایی، دانشمندان نشان دادند رسوبات موجود در غارها منبعی غنی از دی ان ای پستانداران باستانی است و حتی در محوطه های باستانی و لایه های خاک که بقایای انسانی دیده نمی شود، آثاری از دی ان ای آنها کشف می شود.

فسیل، استخوان یا سایر بقایای انسان های باستانی کمیاب است و یافته های اخیر می تواند به دانشمندان کمک کند ساکنان محوطه هایی که آثاری از حضور انسان در آن وجود دارد، شناسایی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی دی ان ای انسان در غارهای باستانی

شناسایی دی ان ای انسان در غارهای باستانی