مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اردیبهشت 1396 ساعت 17:252017-04-29اقتصادي

حل بحران آب در برنامه ششم با ادامه روند افزایش بهره وری


رییس کمیسیون آب، محیط زیست و اقتصاد سبز اتاق ایران گفت: اگر در برنامه ششم توسعه مطابق سال های اخیر بتوانیم بهره وری آب را افزایش دهیم در پایان برنامه ششم کمر بحران آب شکسته خواهد شد.

- محمد شریعتمدار در حاشیه نخستین همایش بین المللی آب مجازی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما "افزود: برنامه ششم توسعه فرصتی برای احیای منابع آبی است و اگر این فرصت از دست برود آبی وجود نخواهد داشت که بخواهیم مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر بهره وری آب در کشور افزایش یافته است اضافه کرد: در سال های 71 تا 81 به ازای هر متر مکعب آب، 220 گرم شکر تولید می شد که اکنون با افزایش بهره وری این میزان به بیش از 600 گرم و حتی در کشت پاییزه به بیش از 1300 گرم افزایش یافته است.

شریعتمدار گفت: گندم در سال های 67 و 68 حدود 300 گرم به ازای هر مترمکعب آب تولید می شد که این میزان اکنون به 750 گرم افزایش یافت و این در حالی است که سطح زیر کشت گندم 400 هزار هکتار کاهش داشته است رییس کمیسیون آب، محیط زیست و اقتصاد سبز اتاق ایران افزود: برای تولید یک کیلوگرم گوشت قرمز 15 هزار لیتر آب مصرف می کنیم یا برای تولید یک کاغذ A4، 2 تا 11 لیتر آب مصرف می شود که البته بسته به فناوری و شرایط اقلیمی و مدیریت میزان مصرف متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل بحران آب در برنامه ششم با ادامه روند افزایش بهره وری

حل بحران آب در برنامه ششم با ادامه روند افزایش بهره وری