مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اردیبهشت 1396 ساعت 08:552017-04-29اقتصادي

امکان سکونت 26 میلیون نفر در تهران


مدیرکل سابق برنامه و بودجه شهرداری تهران با بیان این که متاسفانه مدیریت شهری بسترساز خانه های لوکس خالی شده است گفت: با ادامه روند بساز و بفروشی فاقد تقاضا در شهر تهران امکان اسکان حدود 26 میلیون نفر در تهران وجود دارد.

- حبیب الله طاهرخانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: دو رویکرد طی دولت های نهم و دهم منجر به رکود بخش مسکن شد.

اولین علت، تزریق نقدینگی در دولت قبل در قالب های مختلف بود که سرمایه ها راه خود را از تولید، صنعت، کشاورزی و سایر بخش ها به سمت بازار املاک و مستغلات کج کردند.

دومین عامل این بود که مدیریت شهری با تسهیل صدور مجوز و فراهم کردن امکان ساخت و ساز در مناطق برخوردار باعث ایجاد خانه های بدون متقاضی شد.

وی افزود: 490 هزار واحد خالی ایجاد شده در شهر تهران اگر متناسب با تقاضای اقشار مختلف اجتماعی بود تا این حد منجر به خواب سرمایه نمی شد اما این اقدام با هدف سوداگری بخصوص در مناطق برخوردار صورت گرفت که هم اکنون مشتری خود را پیدا نمی کند.

سرمایه های حبس شده در 490 هزار واحد مسکونی خالی تهران امکان سرمایه گذاری متناسب با توان پرداخت اقشار متوسط و پایین را از سرمایه گذاران سلب کرده است.

وی به مصوباتی همچون "برج باغ" اشاره و خاطرنشان کرد: مصوباتی مثل برج باغ ها به سرمایه های سرگردان امکان داد که ظرفیت زیست محیطی شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان سکونت 26 میلیون نفر در تهران

امکان سکونت 26 میلیون نفر در تهران