مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اردیبهشت 1396 ساعت 03:462017-04-29سياسي

یادداشت/ محمدحسن قدیری ابیانه سلاح فرهنگی در جنگ نرم


در جنگ فرهنگی غرب با انقلاب اسلامی تلاش می شود بر ذهن مخاطب اثر گذاشته شود که نتیجه آن مطلوب دشمن باشد و اگر تفکر و اندیشه یک جامعه تسخیر شود، - همه مقدرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی آن جامعه به دست دشمن خواهد افتاد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه حمایت در یادداشتی از محمدحسن قدیری ابیانه نوشت: 1.

تهاجم فرهنگی، بخش مهم و اثرگذاری در جنگ روانی به شمار می آید که مقدمه و بسترساز جنگ نظامی است و گاهی سلطه بر کشورها را با جنگ فرهنگی بدون حتی شلیک یک گلوله ممکن می سازد.

جنگ فرهنگی در حقیقت شامل هر گونه اقدام روانی و تبلیغات رسانه ای می شود که جامعه هدف یا گروه هدف را نشانه می گیرد و بدون درگیری نظامی و گشوده شدن آتش، رقیب را به انفعال یا شکست وامی دارد.

جنگ روانی، جنگ رایانه ای، جنگ اینترنتی، براندازی نرم، راه اندازی شبکه های رادیویی و تلویزیونی و شبکه سازی از ابزارهای این نبرد هستند.

دشمن در این میدان، در پی از پای درآوردن اندیشه و تفکر جامعه هدف است تا حلقه های فکری و فرهنگی آنان را سست کرده و با بمباران خبری و تبلیغاتی در نظام سیاسی - اجتماعی حاکم تزلزل و بی ثباتی تزریق کند.

به همین دلیل، سرمایه گذاری بسیار وسیعی در سطح جهانی به ویژه توسط استکبار، برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی در قالب شبکه های مجازی، ماهواره ها، رسانه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ محمدحسن قدیری ابیانه سلاح فرهنگی در جنگ نرم

یادداشت/ محمدحسن قدیری ابیانه سلاح فرهنگی در جنگ نرم