مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اردیبهشت 1396 ساعت 10:362017-04-28فرهنگي

جایزه بهترین کارگردان آسیایی جشنواره فجر به بانوی افغانستانی رسید


تندیس بهترین کارگردان آسیایی جشنواره جهانی فیلم فجر به فیلم گرگ و بره به کارگردانی شهربانو سادات محصول مشترک افغانستان، آلمان و سوئد اهدا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، اختتامیه سی وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر بعد از ظهر روز گذشته (7 اردیبهشت) با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و جمع کثیری از هنرمندان داخلی و خارجی در تالار وحدت برگزار شد.

تندیس بهترین کارگردان آسیایی و 100 میلیون ریال به فیلم گرگ و بره به کارگردانی شهربانو سادات محصول مشترک افغانستان، آلمان و سوئد اهدا شد.

فیلم گرگ و بره با سناریو و کارگردانی شهربانو سادات ، اولین فیلم بلند داستانی در افغانستان است که دیالوگ های آن به زبان فارسی و به لهجه هزارگی تهیه شده است.

این برگزیده متنی را قرائت و سپس مجری این برنامه اشاره کرد: شهربانو سادات قصه پردرد و رنجی داشته که به دلیل نداشتن شناسنامه امکان تحصیل نداشته است.

داستان اصلی این فیلم، در روستایی در ولایت بامیان می گذرد و ماجرای آشنایی قدرت و صدیقه را بازگو می کند.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از 1 تا 7ماه اردیبهشت در تهران با حضور بیش از 350 هنرمند از 66 کشور جهان و 140 فیلم از 58 کشور برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه بهترین کارگردان آسیایی جشنواره فجر به بانوی افغانستانی رسید

جایزه بهترین کارگردان آسیایی جشنواره فجر به بانوی افغانستانی رسید