مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 اردیبهشت 1396 ساعت 08:252017-04-28بين الملل

شناسایی 50 درصد پروتیین های ناشناخته انسانی


رییس پروژه پروتئوم کروموزوم Y انسانی از پژوهشگاه رویان گفت: در پروژه پروتئوم انسانی با همیاری کشورهای همکار تاکنون 50 درصد پروتیین های ناشناخته انسانی شناسایی شده اند که امیدواریم ظرف 2 سال آینده پروتیین های باقی مانده نیز شناسایی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروژه جهانی پروتئوم انسانی با هدف شناسایی پروتیین ها، کروموزم های انسانی و نقش آنها در شناسایی و درمان بیماری ها از سال 2012 میلادی راه اندازی شده است.

این پروژه جهانی با مشارکت کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، سوییس، چین، تایوان، امریکا، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا و ایران در حال انجام است.

از دستاوردهای این پروژه شناسایی هزاران پروتیین ناشناخته انسان در طول چهار سال گذشته و همچنین شناسایی عملکرد این پروتیین ها در بیماری ها و فعالیت های سلول های انسانی است.

پژوهشگاه رویان به عنوان متولی این پروژه در ایران و مسؤول پروژه پروتئوم کروموزوم Y انسانی نقش مؤثری در پیشبرد اهداف این پروژه جهانی داشته و امسال میزبان این کارگروه بین المللی است.

روز گذشته 18 استاد و دانشمند از کشورهای مختلف در سمپوزیوم جهانی پروتئومیکس سخنرانی کرده و به ارائه دستاوردهای خود پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 50 درصد پروتیین های ناشناخته انسانی

شناسایی 50 درصد پروتیین های ناشناخته انسانی