مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اردیبهشت 1396 ساعت 16:102017-04-27اقتصادي

احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان هشدار داد.

- احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان هشدار داد.

بهداد به خبرگزاری صدا و سیما" گفت : با توجه به اینکه شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان همزمان با تعدای از استانهای کشورمحتمل است از مردم به وِیژه روستاییان درخواست میشود تا اطلاع ثانوی و تا ریشه کن شدن این بیماری از خرید و فروش هرگونه پرنده وحشی ، بومی و شکاری خودداری کنند.

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه آنفلوانزای پرندگان بیماری مشترک بین انسان و دام و قابل انتقال به انسان است مردم از هر گونه نگهداری ، تماس و حمل و نقل پرندگان زینتی و سنتی مثل مرغ و خروس و اردک و مرغابی و جوجه ها بویژه جوجه های رنگی پرهیز کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از مردم خواست در صورت مشاهده تلفات در این گونه ها بدون تماس با پرنده موضوع را به اداره کل دامپزشکی گزارش دهند تا نسبت به معدوم سازی اصولی اقدام شود یا با استفاده از آهک دفن بهداشتی کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان طرح پایش این بیماری در تبریز اجرا شد گفت:با توجه به رسیدن فصل شی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی

احتمال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی