مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اردیبهشت 1396 ساعت 14:152017-04-27بين الملل

گزارش یوناما از "کاهش تلفات غیرنظامیان" در جنگ افغانستان


دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) امروز (پنج شنبه) در گزارش سه ماهه تلفات غیرنظامیان در این کشور، از کاهش چهار درصدی تلفات غیرنظامیان خبر داده است.

- گزارش یوناما از "کاهش تلفات غیرنظامیان" در جنگ افغانستان دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) امروز (پنج شنبه) در گزارش سه ماهه تلفات غیرنظامیان در این کشور، از کاهش چهار درصدی تلفات غیرنظامیان خبر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دفتر یوناما در کابل در این گزارش نوشته است که در سه ماه نخست سال جاری میلادی 715 غیرنظامی کشته و 1466 غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

براساس این گزارش، این آمار به طور کلی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بیانگر چهار درصد کاهش در تلفات غیرنظامیان است؛ یعنی 2 درصد کاهش در آمار کشته شدگان و 5 درصد در آمار زخمی ها.

در گزارش یوناما، مهمترین عوامل کشته شدن غیرنظامیان چنین برشمرده شده است: درگیری های زمینی (447 تن)، انفجار بمب های دست ساز (126 تن) و حملات انتحاری (108 تن).

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنمایندگی سازمان ملل، در این مدت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته تلفات ناشی از انفجار بمب های دست ساز 12 درصد و حملات انتحاری 5 درصد افزایش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش یوناما از "کاهش تلفات غیرنظامیان" در جنگ افغانستان

گزارش یوناما از "کاهش تلفات غیرنظامیان" در جنگ افغانستان