مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اردیبهشت 1396 ساعت 13:102017-04-27پزشكي

تصادفی ها باید رایگان پذیرش شوند، با آمبولانس یا بی آمبولانس!


زمانی که مصدومان حوادث رانندگی چه با آمبولانس و چه با خودروی شخص به بیمارستان انتقال یابند، بیمارستان مربوطه فارغ از اینکه خصوصی است یا دولتی، - باید قانونا این بیماران را رایگان پذیرش و مداوا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مدتی است در فضای مجازی، پیامی دست به دست می شود که در آن تاکید شده چنانچه با وسیله نقلیه خود مصدوم حوادث رانندگی را به بیمارستان انتقال دهید، بیمه متقبل هیچگونه هزینه ای نمی شود و از بدو ورود باید کلیه هزینه ها را شخصا پرداخت کنید.

این در حالی است که در چنین مواردی این شرکتهای بیمه نیستند که مستقیما هزینه های درمانی را می پردازند بلکه وزارت بهداشت و درمان است که قانونا موظف است هزینه درمانی این مصدومان را بپردازد.

بیمارستانها نیز چه دولتی باشند و چه خصوصی، ملزم هستند تا این بیماران را قانونا بدون گرفتن هیچ وجهی، پذیرش و تمام اقدامات لازم درمانی را برای آنها انجام دهند.

در مقابل تمام هزینه های مصدومان بر مبنای تعرفه های دولتی توسط وزارت بهداشت، درمـان و آمـوزش پزشکی پرداخت خواهد شد.

اگر به هر دلیلی بیمار مصدوم توسط بیمارستانها یا مراکز درمانی پذیرش نشود یا هنگام پذیرش مجبور به پرداخت وجه شوند، تخلف صورت گرفته و با متخلف مطابق قانون مجازاتِ خودداری از کمک به مصدومان و رفع مخاطرات جانی مصوب سال 1354 برخورد خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصادفی ها باید رایگان پذیرش شوند، با آمبولانس یا بی آمبولانس!

تصادفی ها باید رایگان پذیرش شوند، با آمبولانس یا بی آمبولانس!