مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اردیبهشت 1396 ساعت 10:102017-04-27پزشكي

پروژه پروتئوم انسانی بین مراکز تحقیقاتی تقسیم میشود


رییس پژوهشگاه رویان ضمن بیان اینکه میخواهیم پروژه پروتئوم انسانی را در سطح ملی انجام میدهیم، گفت: در گام نخست مقالات خوبی منتشر شده و در آینده نیز با استفاده از این اطلاعات میتوانیم به مرحله شناسایی، - تشخیص و درمان بیماری ها ورود کنیم.

دکتر حمید گورابی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص پروژه پروتئوم انسانی اظهار کرد: این پروژه از سال 2012 کلید خورده و تا سال 2022 یا 2023 نیز به طول خواهد انجامید.

رییس پژوهشگاه رویان به اهداف ابن پروژه اشاره کرد و افزود: پس از اینکه ژنوم انسانی در سطح بین المللی به طور کامل شناخته شد، گام بعدی شناسایی پروتیین های حاصل از ژن های شناخته شده در پروژه ژنوم بود.

وی ادامه داد: این پروژه (شناسایی پروتیین ها) به روش های مختلفی همچون شناسایی از بافت های مختلف بدن و بیماری ها صورت میگیرد، اما در ایران این پروژه بر اساس کروموزم های موجود در بدن انسان در حال انجام است.

گورابی افزود: درواقع هر کدام از کروموزم های انسان بر اساس ژن هایی که دارند دارای پروتیین خاصی هستند از این رو در ایران بر اساس این کروموزم ها در حال شناسایی پروتیین های موجود در بدن انسان هستیم.

رییس پژوهشگاه رویان با بیان ابنکه نمیخواهیم این پروژه فقط در سطح رویان باشد بلکه باید در سطح ملی باشد، تصریح کرد: از این رو این پروژه بین مراکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه پروتئوم انسانی بین مراکز تحقیقاتی تقسیم میشود

پروژه پروتئوم انسانی بین مراکز تحقیقاتی تقسیم میشود