مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1396 ساعت 14:552017-04-26اقتصادي

تجهیز 134 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان به سامانه نوین آبیاری


مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 134 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابراهیم فرامرزی چهارشنبه 6 اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درسال گذشته 81 درصد اراضی مستعد استان استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است درحالیکه این میزان در کشور 40 درصد است.

وی با بیان اینکه 164 هزار هکتار از اراضی استان مستعد اجرای سامانه نوین آبیاری است، تصریح کرد: توسعه سامانه نوین آبیاری میکرو و تلفیقی در برنامه سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد به طوریکه اجرای 12 هزار هکتار سامانه نوین ابیاری با رویکرد آبیاری میکرو و تلفیقی در برنامه سال 96 وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته سهمیه استان همدان اجرای 8487 ا هکتار آبیاری بوده که 9800 هکتار از اراضی به این سامانه مجهز شد که 3000 هکتار آبیاری میکروبوده است.

فرامرزی با اشاره به تشکیل تشکل آب بران در استان همدان، عنوان کرد: در سال گذشته 6 تشکل سهمیه استان بود که 16 تشکل آب بران در استان تشکیل شد.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: سامانه آبیاری زهکشی در سطح 450 هکتار انجام شد.

وی با بیان اینکه 40 هزار هکتار عرصه باقی مانده طی برنامه 5 ساله مجهز خواهد شد، گفت: نصب کنتورهای حجمی در سامانه نوین آبیاری باعث می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 134 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان به سامانه نوین آبیاری

تجهیز 134 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان به سامانه نوین آبیاری