مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1396 ساعت 11:402017-04-26سياسي

دانش، پژوهش و دانایی محورهای توسعه پایدار هستند


معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور گفت: اگر می خواهیم به یک توسعه پایدار و همه جانبه دست یابیم، باید دانش، پژوهش و دانایی را محور این توسعه قرار بدهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر" محمدرضاپورعابدی" صبح امروز 6 اردیبهشت ماه در هفتمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: کشورهای توسعه یافته دانش و پژوهش را به عنوان یکی از راه حل ها و راهکارها برای توسعه انتخاب کرده اند و در همه برنامه های درازمدت اجرا شده این کشورها، استفاده از دانایی و منابع انسانی فرهیخته به عنوان موتور محرکه توسعه آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: اگر می خواهیم به یک توسعه پایدار و همه جانبه دست یابیم، باید دانش، پژوهش و دانایی را محور این توسعه قرار بدهیم.

پورعابدی تصریح کرد: سرعت تولید علم در دنیا به گونه ایست که دانشمندان از ارائه نظریه برای پیشرفت های جدید عقب مانده اند و با این تغییر شتابان علم اگر فقط در پژوهش بمانیم، ممکن است در تله شکست گرفتار شویم.

وی بیان کرد: رمز موفقیت نهادهای پژوهشی ما، بهره برداری، کاربردی کردن و تجاری سازی کردن آنها و دیدن نقش آنها در ارتقاء زندگی جامعه است.

معاون جهاد دانشگاهی کشور گفت: در بحث کمّی در پژوهش و فناوری در سال های اخیر توفیقات زیادی در کشور داشته ایم و در رشد علمی در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش، پژوهش و دانایی محورهای توسعه پایدار هستند

دانش، پژوهش و دانایی محورهای توسعه پایدار هستند