مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1396 ساعت 11:252017-04-26پزشكي

تاثیر افزایش سن بر کاهش شنوایی


با افزایش سن، میزان خون رسانی به سلول های گوش انسان کاهش می یابد و این موضوع سبب ضعیف شدن و مرگ تعدادی از این سلول ها و کاهش شنوایی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، مهدی خواجوی رییس انجمن گوش و حلق و بینی ایران در خصوص علت بروز بیماری پیر گوشی گفت: قسمت اصلی گوش انسان که انرژی مکانیکی را منتقل می کند شامل تعداد بسیار زیادی سلول است و در هر حلزون گوش بالغ بر هجده هزار سلول شنوایی وجود دارد که نقش گرفتن امواج صوتی و ژنراتور را بازی می کنند.

وی افزود: با افزایش سن، میزان خون رسانی به این سلول ها کاهش می یابد و این موضوع سبب ضعیف شدن و مرگ تعدادی از این سلول ها خواهد شد.

این متخصص گوش و حلق و بینی اضافه کرد: گوش نوزاد توانایی دریافت صداهایی با فرکانس های 20 تا بیست هزار را دارد که با رشد انسان از این فرکانس ها کاسته شده و به تدریج هر نوع صدایی را نمی شنود.

این موضوع در تمام افراد یکسان نیست و عواملی مانند تغذیه سر و صدای محیط، آلودگی محیط، سیستم عصبی انسان و بیماری ها نیز از عوامل تاثیر گذار برای از بین رفتن این سلول ها هستند و با توجه به این نکته برخی افراد در سنین پایین تر نیز دچار بیماری پیر گوشی شوند.

وی در پایان گفت: معمولا بیماری پیر گوشی از سنین هفتاد سال به بالا مشاهده می شود و افرادی که در این سن کم شنوایی را در یک گوش خود احساس می کنند دچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر افزایش سن بر کاهش شنوایی

تاثیر افزایش سن بر کاهش شنوایی