مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اردیبهشت 1396 ساعت 23:412017-04-25بين الملل

میراث اوباما برای ترامپ؛ روح برجام (1) ترامپ؛ از پاره کردن برجام تا بازنگری


دولت باراک اوباما میراثی از خود برای دونالد ترامپ برجای گذاشت و آن نیز فشار به ایران از طریق مطرح کردن این گزاره بود که ایران به روح برجام پایبند نیست.

- دونالد ترامپ که ابتدا سودای از بین بردن و پاره کردن این سند را داشت، حالا با بیان گزاره ی عدم پایبندی به روح برجام، به دنبال فشار بر ایران است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، بیان داشته است ایران به روح برجام پایبند نیست.

این اظهارات که شبیه به اظهارات مقامات آمریکایی در دوره ی ریاست جمهوری باراک اوباماست، در حالی بیان می شود که به نظر می رسد تفاوت چندانی بین مقامات آمریکایی در نوع نگاه به برجام به عنوان ابزاری برای فشار و مهار ایران وجود ندارد.

در دوران اوباما نیز وی و تیم وزارت خارجه ای وی مطرح کرده بودند که ایران به روح برجام وفادار نیست و هرچند گزارش های نودروزه ی وزارت خارجه ی دوران دموکرات ها تصدیق می کرد که ایران تخطی از متن برجام نداشته، اما بااین حال آمریکایی هایی که مدام مانع تبادل بدون هراس شرکت های بین المللی و بانک های خارجی با ایران می شدند، بارها از بی وفایی ادعایی ایران به روح این سند سخن می گفتند.

سؤالی که پیش می آید این است که منظور از روح برجام، که مطمح نظر آمریکایی ها قرار گرفته است، دقیقاً چیست؟ و ایران به کدام بخش ها وفادار نبوده است؟ پیش از پاسخ ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث اوباما برای ترامپ؛ روح برجام (1) ترامپ؛ از پاره کردن برجام تا بازنگری

میراث اوباما برای ترامپ؛ روح برجام (1) ترامپ؛ از پاره کردن برجام تا بازنگری