مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اردیبهشت 1396 ساعت 17:352017-04-25اقتصادي

پیش بینی های خاکستری برای سنگ آهن


بارگیری و انتقال سنگ آهن از معادن اصلی و مهم آن در برزیل و استرالیا همواره شاخص های مهمی برای سرمایه گذاران این محصول محسوب می شوند که نشان می دهند طرف عرضه در بازار سنگ آهن چه وضعی دارد.

- به عقیده کارشناسان بازار سنگ آهن افزایش میزان بارگیری این محصول در بنادر می تواند به عنوان آلارمی برای رونق این بازار و نوسانات قیمت محسوب شود؛ اتفاقی که در حال حاضر نیز شاهد آن هستیم.

البته نگاهی به روند قیمت سنگ آهن نشان می دهد این محصول که طبق نمودارها از مارس 2013 روند کاهشی نسبتا تندی را آغاز کرده و از قیمت 150 دلار در هر تن به زیر 40 دلار در فوریه 2016 رسید، اما از آن تاریخ به بعد این روند تغییر جهت داد و در عرض چند ماه قیمت به حدود 90 دلار در هر تن رسید.

اما نکته مهم آن است که سنگ آهن هیچ گاه دیگر نتوانست به قیمت های افسانه ای گذشته خود برگردد و از قیمت 90 دلار که به نوعی سقف قیمتی جدید برای این محصول محسوب می شود این کالا دوباره مسیر کاهشی به خود گرفت تاجایی که روز گذشته قیمت به 66 دلار و 50 سنت رسید.

به عبارتی سنگ آهن در دامنه ای از قیمت 90 دلاری تا 65 دلاری در نوسان بوده، اما هنوز کف مناسب خود را شناسایی نکرده است.

بررسی ها نشان می دهند در ماه مارس 39 میلیون و 100 هزار تن سنگ آهن از بندر هدلند صادر شده است که در حدود 10 درصد از ماه پیش از آن بالاتر است و ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی های خاکستری برای سنگ آهن

پیش بینی های خاکستری برای سنگ آهن