مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اردیبهشت 1396 ساعت 16:102017-04-25سياسي

آغاز هفتمین کمیسیون مشترک برجام در وین


هفتمین کمیسیون مشترک اجرای برجام عصر روز سه شنبه در هتل کوبورگ وین در سطح معاونان وزیران امور خارجه ایران و 1+5 آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هفتمین نشست مشترک برجام با چند ساعت تاخیر به دلیل دیدارهای داخلی و دوجانبه در حاشیه این نشست آغاز شد.

در چارچوب اجرای برجام همچنین روز دوشنبه هیات ایرانی به سرپرستی سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی دیدارهای جداگانه ای با هیات روسیه، چین، هلگا اشمید نماینده اتحادیه اروپا و 1+5 و نیز مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حاشیه این برگزاری کمیسیون برجام داشتند.

هفتمین کمیسیون مشترک برجام در حالی برگزار می شود که رییس جمهور جدید آمریکا درباره چگونگی مواجهه با برجام، سیاست "ابهام" و " تاخیر" را در پیش گرفته است.

از یک سو وزیر خارجه آمریکا پایبندی ایران به برجام را در گزارشی به کنگره اعلام می کند، اما بر اساس دستور ترامپ نهادهای مذکور جهت بررسی برجام همچنان 90 روز فرصت دارند تا در این رابطه به ترامپ گزارش دهند، این در حالیست که در کمتر از یک ماه دیگر دولت یا وزارت خارجه آمریکا باید در مورد تمدید لغو یا تعلیق تحریم های آمریکا علیه ایران تصمیم بگیرد.

در همین حال ترامپ، معاونش و وزیران خارجه و دفاع وی اظهارات و موضع گیری هایی اخیرا در رد یا ایراد به برجام داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز هفتمین کمیسیون مشترک برجام در وین

آغاز هفتمین کمیسیون مشترک برجام در وین