مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اردیبهشت 1396 ساعت 01:102017-04-24اقتصادي

جلوی خام فروشی باید گرفته شود


عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: درآمدهای معدنی می توانند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشند و تنها عاملی که مانع ایفای نقش معادن در درآمدهای غیرنفتی است، - تکمیل نشدن زنجیره تولید است.

حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: درآمدهای معدنی می توانند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشند و تنها عاملی که مانع ایفای نقش معادن در درآمدهای غیرنفتی است، تکمیل نشدن زنجیره تولید است.

وی در ادامه افزود: در صورت توجه مسئولان امر به ظرفیت بسیار بالای معادن کشور، می توانیم محصولات معدنی را در سطح قابل رقابت به بازار های جهانی ارائه کرده و درآمدهای این حوزه را افزایش دهیم.

گروسی اذعان داشت: افزایش درآمدهای معدنی با فرآوری صنایع پایین دستی معدن باید همراه شود و این موضوع را می توانیم در تمامی معادن بکار گیریم.

وی تأکید کرد: افزایش درآمدهای معدنی مشروط به عملکرد این بخش است زیرا درآمدهای مالیاتی این بخش که از محل بهره مالکانه حاصل می شود، مبلغ زیادی نیست، در صورتیکه اگر از مزیت های بخش معدن به خوبی استفاده شود، درآمدهای معدنی رقم چشمگیرتری خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنعت و معدن با انتقاد از خام فروشی در بخش معدن گفت: بخش معدن می تواند به بخشی اشتغالزا و ثروت آفرین تبد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوی خام فروشی باید گرفته شود

جلوی خام فروشی باید گرفته شود