مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اردیبهشت 1396 ساعت 17:102017-04-24اقتصادي

خسارت 100 میلیارد ریالی سیل به خطوط انتقال آب و فاضلاب آذربایجان شرقی


میزان خسارت سیل به خطوط انتقال آب و فاضلاب در مناطق مختلف آذربایجان شرقی 100 میلیارد ریال بر آورد شده است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی "مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اعلام این مطلب گفت: در شهرهای تبریز، آذرشهر، مراغه، عجبشیر، هشترود، لیلان و قره آغاج تاسیسات آب و فاضلاب خسارت دیده اند که بیشترین خسارت در شهرستان تبریز با برآورد نزدیک به 50 میلیارد ریال است.

ایمانلو با اشاره به منابع تامین آب تبریز از سه منبع سد نهند، سد شهید کاظمی زرینه رود و چاههای دامنه سهند افزود : با توجه به کدورت بالای آب در زمان وقوع سیل، تصفیه خانه آب نهند از مدار خارج شد.

وی با اشاره به اینکه هر چه کدورت آب رودخانه بالا باشد به همان اندازه حجم آب تصفیه خانه کاهش پیدا می کند گفت: تصفیه خانه آب زرینه رود نیز به 40 درصد ظرفیت در زمان وقوع سیل رسید.

ایمانلو یادآور شد: با توجه به کمبود 1300 لیتری آب در ثانیه مجبور شدیم برای به حداقل رساندن قطعی آب در شهر تبریز،بهره برداری از منابع موجود چاهها را به حداکثر برسانیم.

وی گفت: برای همین مجبور شدیم با تغییر لحظه به لحظه شیر آلات شبکه، فشار شکن ها و انتقال آب بین 18 مخزن موجود شهر تبریز، توزیع آب را مدیریت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 100 میلیارد ریالی سیل به خطوط انتقال آب و فاضلاب آذربایجان شرقی

خسارت 100 میلیارد ریالی سیل به خطوط انتقال آب و فاضلاب آذربایجان شرقی