مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 ساعت 18:252017-04-23پزشكي

هشدار پزشکان به مصرف نمک در استان+فیلم


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویر احمد در مورد افزایش مصرف نمک و ابتلا به فشار خون در استان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما "مرکز کهگیلویه و بویراحمد،رییس دانشگاه علوم پزشکی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان گفت: میزان مصرف نمک به علت سبک زندگی و الگوهای غذایی رایج در استان موجب افزایش برخی بیماریها شده است.

دکتر ایلامی با بیان اینکه بر اساس استاندارهای بهداشتی میزان نمک مصرفی برای هر فرد باید کمتر از 5 گرم در روز باشد افزود: مصرف نمک در استان 12 گرم در روز است که این مصرف 2 برابری ابتلا به فشار خون و حمله های قلبی را افزایش داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویر احمد همچنین میزان مصرف سم و کود در کشاورزی را نامطلوب عنوان کرد و بر کنترل و نظارت بیشتر بر نحوه مصرف این مواد در مزارع تاکید کرد.

در این نشست مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هم با اشاره به اینکه پسماند بیمارستان امام سجاد یاسوج به صورت غیر بهداشتی به رودخانه بشار می ریزد گفت: پرونده ای برای برخورد قضایی با این مسئله که بهداشب رودخانه را به خطر انداخته است به محاکم قضایی ارسال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پزشکان به مصرف نمک در استان+فیلم

هشدار پزشکان به مصرف نمک در استان+فیلم