مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 ساعت 15:252017-04-23اقتصادي

مصرف کنندگان از حقوق خود چه می دانند؟


رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ملایر گفت: از منظر اتحادیه اروپا، 5 حق بنیادی مصرف کننده شامل حق حمایت از بهداشت، سلامت و ایمنی، حق حمایت از منافع مالی، - حق حمایت از منافع حقوقی، حق حمایت از نمایندگی در مشارکت و حق اطلاعات و آموزش است.

مهدی بیات در گفت وگو با ایسنا، افزود: در کشورمان نیز مطابق آیین نامه اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان، حقوق مصرف کننده، حقوقی است که کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات منفردا و متضامنا از حیث صحت کیفیت کالا و خدمات عرضه شده مطابق با ضوابط و شرایط مندرج در قوانین یا مندرجات قرارداد مربوطه یا عرف باید در معاملات رعایت کنند.

وی اظهار کرد: رعایت حقوق مصرف کننده و چند و چون آن، از زوایای گوناگون باید تعریف شود چرا که اگر حد، حدود و گستره آن مشخص نشود، نمی توان گفت وقتی از حقوق مصرف کننده، سخنی به میان می آید منظور چیست و چه مواردی در این چارچوب قرار می گیرد.

بیات خاطرنشان کرد: نظام مقدس اسلام، برای امور اقتصادی و مالی قواعدی درنظر گرفته که با رعایت آنها، هیچ گونه زیانی متوجه فروشنده و خریدار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه کم فروشی، امری کلی است و شامل نقص و کم گذاشتن در هرگونه اندازه گیری می شود، یادآور شد: خداوند در قرآن عظیم الشأن، فروشندگان را به رعایت عدالت و دقت در وزن کردن اجن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف کنندگان از حقوق خود چه می دانند؟

مصرف کنندگان از حقوق خود چه می دانند؟