مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 ساعت 15:102017-04-23سياسي

اعدام بر اساس میزان مواد مخدر حذف شد


مدیر کل حقوقی مجلس شورای اسلامی از حذف بند ت ماده واحده قانون اصلاح مواد مخدر خبر داد که طبق آن دیگر بر اساس میزان مواد مخدر کشف شده، حکم اعدام صادر نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، بنابر اعلام حجت الاسلام جلیل محبی، در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، بند ت ماده واحده قانون اصلاح قانون مواد مخدر ناظر بر میزان و مقادیر مواد مخدر موضوع مواد چهار و هشت قانون، حذف شد.

به گفته مدیرکل حقوقی مجلس شورای اسلامی، به این ترتیب اعدام در این قانون صرفاً در موارد مسلحانه، تکرار جرم، سازمان یافته بودن و سوءاستفاده از مجانین و اطفال قابل اعمال است.

بر اساس این گزارش، در ماده چهار قانون فعلی مبارزه با مواد مخدر برای تولید، ساخت، توزیع، فروش یا وارد کردن بیش از 5 کیلوگرم بنگ، چرس، تریاک، شیره، سوخته یا تفاله تریاک و بیش از 30 گرم هرویین، مرفین، کوکایین، و دیگر مشتقات شیمیایی مرفین و کوکایین، اعدام در نظر گرفته شده است.

در ماده چهار قانون مبارزه با مواد مخدر آمده آمده است: هرکس بنگ، چرس، تریاک، شیره، سوخته و یا تفاله تریاک را به هر نحوی به کشور وارد و یا به هر طریقی صادر و ارسال نماید یا مبادرت به تولید، ساخت، توزیع یا فروش کند یا در معرض فروش قرار دهد با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد مذکور به مجازاتهای زیر محکوم می شود:1- تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعدام بر اساس میزان مواد مخدر حذف شد

اعدام بر اساس میزان مواد مخدر حذف شد