مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 ساعت 14:552017-04-23پزشكي

استرس، عامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی


استرس و نحوه واکنش فرد در مقابل موقعیت های استرس زا، یک عامل خطر تاثیرگذار بر بیماری های قلبی عروقی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما"، مرکز فارس، رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر، گفت: علاوه بر عوامل خطر اصلی ابتلا به بیماری قلبی، مانند کلسترول بالا، فشارخون بالا، نبود فعالیت جسمانی، مصرف سیگار و دیابت؛ استرس یا تنش عصبی هم، یک عامل تاثیرگذار مهم در بیماری های قلبی عروقی است.

دکتر عبدالحسین فرح بخش، بررسی اثر استرس روی سلامت قلب و ارزیابی کمیت استرس را دشوار عنوان کرد و افزود: افراد مختلف، سطوح متفاوتی از استرس را دارند و همچنین پاسخ های مختلفی به استرس می دهند.

رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر، ادامه داد: تنیدگی روزمره و حوادث تنیدگی زا، ممکن است توجه فرد را از مراقبت نسبت به خود منحرف کرده و باعث شود که فرد فرصت کافی برای ورزش، غذای مناسب و استراحت کافی نداشته باشد و یا دست به رفتارهایی بزند که هر چند در کوتاه مدت اثر خش هستند، اما به هیچ وجه رفتارهایی سالم به حساب نمی آیند.

دکتر فرح بخش، اضافه کرد: روش دیگر، اثر مستقیم و زیانبخشی است، که تنیدگی بر فرآیندهای بدنی دارد، تنیدگی موجب تغییرات فیزیولوژیکی می شود، که منشا بروز بیماری هستند و علاوه بر این، تنیدگی ممکن است باعث وخیم تر شدن بیماری های سابق یا برخی عوارض آن شون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس، عامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

استرس، عامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی