مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اردیبهشت 1396 ساعت 13:052017-04-23سياسي

فرو بردن خشم و گذشت از ویژگیهای امام موسی کاظم(ع)


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فضیلت ها، مناقب و مکارم اخلاقی امام موسی کاظم (ع) باید الگوی عملی و حقیقی برای جامعه شود.

- آیت الله حسن ممدوحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با گرامیداشت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) افزود:سیره امام موسی کاظم (ع) را در فرو بردن خشم، سرلوحه خود قرار دهیم چرا که الگو گیری از این سیره از بسیاری از آسیب ها و آفات جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) هفتمین اختر تابناکی است که خصلت ها و ویژگی های بیشماری دارد، تصریح کرد: ایشان با فرو بردن خشم و گذشت و نادیده گرفتن خطاهای دیگران از شخصیتی برجسته برخوردار بود.

ممدوحی بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه امروز ما بی توجهی به کنترل خشم است در حالی که در دین مبین اسلام و سیره معصومین(ع) چنین رویکردی وجود دارد و باید در جامعه نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: ما بر زندگی معصومین(ع) مرور و مطالعه زیادی داریم اما گاهی در میدان عمل این خصلت ها و ویژگی ها مورد بی اعتنایی است شیعه واقعی فردی است که آیینه خصلت ها و ویژگی های امامان معصوم (ع)باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به زندگی امام موسی کاظم(ع) بیان کرد:ایشان در عبادت و بندگی و منش و اخلاق دینی و گذشت و رافت فردی برجسته به شمار می رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرو بردن خشم و گذشت از ویژگیهای امام موسی کاظم(ع)

فرو بردن خشم و گذشت از ویژگیهای امام موسی کاظم(ع)